29 Ocak 2010 Cuma

BALLI KUARABİYELER...

Canım arkadaşım Zübeyde nihayet gelebildi:) Çok güzel vakit geçirdik ve gitmesini istemedim:( Gelirken arkadaşının merakını bildiği için kurabiye kitabı da getirmiş. Ben de görüntülerine bakmaya doyamadığım kurabiyelerden bir tanesini geçenlerde denedim. Ballı kurabiye ama bal tadını çok keskin olarak hissetmiyorsunuz. Ama gene de tadı güzeldi. Kremasıyla birlikte kurabiyenin tek başına olan kuru tadı ortadan kalkıyor….






Aşağıdaki tarif Catherine Atkinson'un The Cooie Book kitabından alınmıştır....

Malzemeler:
250gr un
2 çay kaşığı karbonat
50gr pudra şekeri
115gr tereyağ (küçük parçalara kesilmiş)
1 büyük portakal rendesi (rendenin en ince kısmı ile rendelenmiş)
115gr bal
25gr fındık (üst süsleme için) Rondo kullanmadım ağıza gelsin istediğim için bıçakla ufak parçalara ayırdım)

Ara kreması için:
50gr tereyağı
115gr pudraşekeri
15ml bal


Yapılışı:
Unu, karbonatı ve pudra şekerini karıştırın ve elekten geçirin.
Yağı ekleyin ve yoğurun.
Portakal kabuğu rendesini de ekleyin ve karıştırın.
Balınızı çok az ısıtın. Isıtma işlemi sadece akışkanlığının fazla olması için yapılmalıdır. Çok ısınmamasına dikkat edin.
Son olarak da balınızı diğer karışımların içerisine ekleyin ve hamurunuzu hazırlayın.
Hamurunuzu iki eşit parçaya ayırın ve biraz dinlenmesini bekleyin.
Dinlenmiş olan her bir hamur parçasından yaklaşık 20 adet fındıktan biraz büyük toplar yapın. Eğer büyük bir kurabiye yapmak isterseniz toplarınızın boyutunu isteğinize göre ayarlayabilirsiniz.
Hamurun ilk 20 parçasını yağlı kağıt ile kaplanmış tepsiye yerleştirin. Ve üzerilerine baskı yaparak yassı bir görünüm verin diğer 20 parçasını da fındığa bulayın ve yağlı kağıt bulunan ikinci bir tepsinize yerleştirin. Düzleme işlemini fındık kaplı kamur toplarınıza da uygulayın.

Önceden 200oC'ye ısıtılmış fırında 8 dakika pişirin. Piştiklerini renklerinin hafif değişmesinden anlayabilirsiniz.

Pişen kurabiyeleri soğumaya bırakın. Bu arada kremasını hazırlayabilirsiniz.





Ara kremasının yapılışı:
Bal, tereyağı ve pudra şekerini mikser ile yumuşak karışım elde edene kadar çırpın.
Eğer siz de benim gibi yağın direk kullanılmasını sevmiyorsanız pastacı kreması hazırlayıp arasına kullanabilirsiniz. Ben her iki türlü de denedim tercihim belli galiba:)


Fındıklı kısım ile sade kısımdan birbirini tamamlayan büyüklüktekileri krema ile birleştirin.

Afiyet olsun:)








4 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Tarifi merakla bekliyorum u görüntüsüyle bana macaronları anımsattı.

Sevgiler,
Evren

ozlemkayiran dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler. Tarifi ekledim. Denedikten sonra yorumlarınızı bekliyorum:)

Özlem Ekşi dedi ki...

Merhaba Özlem hanım.Yeni başlamış olmanıza rağman çalışmalarınız çok güzel.Tarifleriniz içinde ayrıca teşekkürler.En kısa zamanda deneyeceğim.Sevgiler..

Hatice dedi ki...

muheteşem görünüyooooo