3 Şubat 2010 Çarşamba

MEYVE SEPETİ:)

Tarta bayılıyorummmm...
Tarta bayılıyorummm...
Tarta bayılıyorumm...

En sevdiğim tatlılar arasında yeralır tartlar:) Meyve de var ondan galiba:) Hem görüntüsü hem de lezzeti her zaman cezbetmiştir. Yaptığım tüm çeşitleri yavaş yavaş koyacağım buraya. Siz de sevdiğiniz meyveye göre kendi tartınızı yapabilirisniz:)



Muz, kivi ve vişne.....



Bu tarifi cafe fernandonun tart hamuru tarifinden almıştım. Üzerini süslemek size kalmış:)

Malzemeler:
1,5 su bardağı un
1/2 su bardağı pudra şekeri
1/4 çay kaşığı tuz
125 gr tereyağı
1 yumurta sarısı


Yapılışı:

Öncelikle unu, şekeri ve tuzu mutfak robotunuzda karıştırın.
Küçük parçalara ayırdığımız soğuk (özellikle soğuk olması belirtiliyor) tereyağı ekleyip tekrar karıştırın. Yumurta sarısını ekleyin ve biraz daha karıştırın.
Hamuru top hale getirin. Buzdolabı poşetine koyun ve buzdolabında en az 1 saat dinlendirin.
23 santimlik bir tart kalıbına hamurunuzu yayın. Aşağıdaki şekilde de göreceğiniz gibi aluminyum bir folyoyu tart hamurunun üzerine serip üstünü kuru nohut ile kaplayın. Bu şekilde önceden 180oC'ye ısıtılmış fırında yaklaşık 15 dakika pişirdikten sonra nohutları ve folyoyu kaldırıp 5 dakika daha pişirin. Fırından çıkarın ve soğumaya bırakın.

Bu ısı ölçülerini kendime göre yazdım orjinalini aldığım yere göre yaptığımda biraz yaktım. Fırından fırına değişebilir. Aldığım yerdeki ölçüler: 190oC'de 25 dakika önce, nohutlardan sonra 8 dakika yazıyordu.



Vanilyalı krema için Malzemeler:
2 su bardağı süt
6 yumurta sarısı
1/2 su bardağı şeker
1/3 su bardağı mısır nişastası, elenmiş
1 paket gurme vanilya (1 1/2 çay kaşığı vanilya özütü diyordu. Bulamadığım için)
3.5 çorba kaşığı tereyağı, ufak parçalara bölünmüş ve oda sıcaklığında

Yapılışı:

Yağ dışındaki bütün malzemeleri muhallebi pişirir gibi pişiridm. Kıvamlaştıktan sonra yağı ekledim ve soğuyana kadar ara ara karıştırdım.

Turtamız soğuduktan sonra üzerine soğumuş olan kremamızı ekledim. (Eğer kremanız tok olduysa ve turtaya aktarırken zorluk yaşayacağınızı düşünüyorsanız mikser ile dökmeden önce çırpabilirsiniz) Üstlerine meyvalar koyarak süsledikten sonra en sonmeyvaların canlılığını korumak için jöle döktüm. Buzdolabında 1 saat sonra yemeğe hazır hale geldi.


Afiyet olsun:)










5 yorum:

Özlem Ekşi dedi ki...

Harika gözüküyor.Ellerine sağlık Bende tart hastasıyım :)

ozlemkayiran dedi ki...

Teşekkürler Özlem Hanım:)

Özlem dedi ki...

Bende tarta bayılırım.Yapmak icin eksiklerimi bile aldım ama minicik olanlardan yapasım var.Aynı hamurla onlardan yapabilirim değil mi?

ozlemkayiran dedi ki...

Ben bu hamur ile denedim ama küçük oldukları için çok çabuk pişiyorlar. Biraz dikkat etmek gerekiyor. Petifür yapmak isterseniz onun hamurunu uygulayabiliriniz. Bu arada tarifi eklememişim. Hamurun tarifini hemen ekliyorum:)

mine dedi ki...

tartlara bayılıyorum , hele de minik minik olursa süper sizinki de çok güzel bir kere de ağzıma atmak istedim : ) ellerinize sağlık