9 Şubat 2010 Salı

TOMBİK ACIBADEM

Tombik acıbadem dedim ama aslında yapmak isteğim makarondu:) Çok denedim ama hala tutturamadım. Ama her seferinde makoron değil ama farklı ve çok lezzetli bir şey elde ettim:)
Kim yediyse çok beğendi beze gibi yumuşacacık ve üstü kıtır:) Ortada da çikolata:)

Tarifi makaron yapan herkesin uğramadan geçmediği bizim pastaneden aldım. Fırfırlarını oluşturamadım ama ortaya çıkan ürün de çok lezzetli oldu:)










Makaron Hamuru icin (gerçi benimki makaron olmadı ama:)


100 g pudra sekeri
50 g file badem ama fındıkla da yapabilirsiniz.
3 yemek kasigi (15 g) sekersiz kakao
2 adet oda sicakliginda yumurta aki
5 yemek kasigi (65 g) seker


Yapılışı:


Pudra sekeri, badem (veya fındık) ve kakaoyu mutfak robotunuzda un oluncaya kadar cekin.

Yumurta aklarını mikser ile orta hizda çırpmaya başlayın. Mikserinizin devrini arttirin ve bir yandan şekeri yavas yavas ilave edin. Şeker ekleme işleminiz bittiğinde beyaz köpüğünüz oluşacak.

Robotta çektiğiniz malzemeleri elekten eleyerek beyaz köpük oluşturduğunuz yumurta aklarına ilave edin. bir kaşık yardımıyla karıştırın ve homojen karışım elde edince sıkma yapacağınız kaba veya torbaya karışımı doldurun.


Tepsinize pisirme kagıdı ekleyin. Doldurduğunuz karışımdan mesafelerle 2-3cm çaplı karışımdan sıkın. Sıkma işlemi tamamlanınca karışımı birkaç defa sert bir zemine vurun. S1karken olusan sivri uclar ortadan kalkmış oluyor. Önceden 175C'ye ısıtılmış fırında 10dakika yeterli olacaktır.


Benim yaptığım ve makaron denemem sonucundan sonra pratik tombik acıbademi yapmak isteyenlerin kurutma aşamasına ihtiyaç duymadığını belirtirim. Ama makaron yapmak isterseniz önce de belirttiğim gibi bizim pastanenin tarifini ayrıntılı bir şekilde okuyabilirsiniz.



Ara kreması için:

113 g kucuk parcalara kesilmis cikolata
1/2 bardak cig krema
2 yemek kasigi oda sicakliginda tereyag
Yapılışı:

Kremanızı ısıtın ve kaynamaya başladığında altını kapatın. İçerisinde çikolatalarınızı ekleyin ve pürüzsüz karışım oluncaya kadar karıştırın. En son tereyağınızı ekleyip karışımla bütünleştirdikten sonra soğumaya bırakın.


Aynı büyüklükte olan pişmiş olan parçaları krema ile birleştirip yiyebilirsiniz.

Afiyet olsun....




6 yorum:

Özlem Ekşi dedi ki...

Bazen demeler yaparken bende yeni tadlar elde ediyorum.Bazen orjinal tarifi bile geçtiği oluyor.Sizinki de öyle olmuş sanırım.Bursa dan sevgiler...

ozlemkayiran dedi ki...

Teşekkürler Özlem Hanım gerçekten de dediğiniz gibi oldu. Artık makaron yerine bu tarifi yapıyorum:)

polly the cook dedi ki...

Ben bunların hepsini yerim, yerken bir diğeride elimde hazır vaziyette beklerimki zaman kaybetmiyim. O kadar güzel gözüküyorlarki.. Hemen deniyeceğim.

Sevgiler,

POLLY the cook

ozlemkayiran dedi ki...

tadı gerçekten çok güzel oluyor. Bir tepsiyi yiyorsunuz ve aaa bitti mi diyorsunuz:)
Şimdiden afiyet olsun....

mine dedi ki...

makaron gibi gözüküyor ellerinize sağlık, ben hiç denemedim alıp yemesi daha keyifli mi ne : )
-tembelim galiba -

ozlemkayiran dedi ki...

Mine Hanım aslında amacım makarondu ama fırfırları olmadı. Tadına gelince yemesi gerçekten çok keyifli ama kendi yaptığınızı yemek daha da keyifli:) Hem ekonomik hem de el emeği:)O kadar güzel şeyler yapmışsınız ki tembel olduğunuz konusunda şüphelerim var:)