9 Aralık 2009 Çarşamba

Şaşkın bakışlı panda kurabiye:)

Canım annem kurabiye kalıbı almış bana. Ben de gelir gelmez hemen kullanmak istedim. Özellikle şaşkın bakışlı adını verdiğim pandalara bayıldım. Piştikten sonra da şekiller bozulmadı ve ayak ve kulak kısımları da kızarınca daha da bir şeker göründüler gözüme:)

Neyse artık tarife geçme zamanı. Joyofbaking.com sitesinden aldığım tarife göre yaptım.


Üzerlerine kar yağdıktan sonraki halleri de pek şeker:)


Malzemeler:
460 gram un
1/4 çay kaşığı tuz
4 gram kabartma tozu
227 gram yağ, oda sıcaklığında
300 gram toz şeker
2 yumurta
1 paket vanilya

Yapılışı:
Un, tuz, kabartma tozu ve vanilyayı karıştırın. Elekten geçirin.
Diğer tarafta toz şeker ve yağı çırpın. Karıştıktan sonra yumurtaları ekleyip çırpmaya devam edin. Krema kıvamı elde edince katı karışımı yavaş yavaş ekleyin. Hamur elde ettikten sonra buzdolabında bekletmek için hamuru iki parçaya ayırın ve 1 saat buzdolabında bekletin. Çıkarttıktan sonra merdane ile istediğiniz incelikte açıp kalıplar yardımı ile şekillendirin. 177 derecede 10-15 dakika pişirin.

NOT: Kurabiyeleri kıtır kıtır sevenler açarken ince tutabilirler. Yok ben ağzıma gelsin biraz da dolgun olsun isterim diyenler de hamuru kalın açtıktan sonra kalıp ile kessinler. Bizim evde kendimiz yiyeceksek ikinci alternatife yer yok. Kimsenin yiyemediği sert kurabiye, muffin…. her şey itina ile eşim tarafından yenilir:)


3 yorum:

ÇAK Çikolata ve Pasta dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık :) Çok şirin görünüyorlarrr :))

ozlemkayiran dedi ki...

Teşekkür ediyorum Çiğdemciğim:)

Duygu NK dedi ki...

Ne zamandır adam akıllı bi tarif arıyordum, eline sağlık :)